سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سخت افزار رایگان و منبع باز لرزش بیشتری برای بودجه تحقیق شما ایج

FOSH به سرعت به عنوان بخشی از یک "جنبش طراحی آزاد جهانی" بدست می آید که به موجب آن انتشار رایگان اطلاعات در مورد سخت افزار تحقیقاتی سفارشی مانند طراحی ، شماتیک و قبض مواد به راحتی در هر نقطه و با اتصال به اینترنت قابل دسترسی است.

 

 

این اطلاعات پس از آن می توانند برای تولید بدون دردسر و مقرون به صرفه در دستگاههای چاپی 3 بعدی تهیه شوند که پس از سرمایه گذاری اولیه چاپگر 3 بعدی ، فقط به اندازه چاپ مواد اولیه گران می شوند. این امر باعث می شود سخت افزاری سریع و بسیار ارزانتر تولید شود ، که می تواند به سرعت در مقیاس تولید شود ، مانند ونتیلاتورها در طول همه گیر فعلی.

 

این مطالعه نخستین نوع در سطح ملی است که در نوع خود است و گروه شامل ایزمو هایککینن ، هله ساوین ، جوونی پارتنن و جوکا سپپلی از Aalto و بازدید استاد فولسایت فنلاند ، جوشوا پیرس ، از دانشگاه فنی میشیگان بود. پیرس در مورد دلیل استفاده از فنلاند به عنوان کشور برای مبنای مطالعه خود ، توضیح داد: "فنلاند دارای یک سیستم آموزش عالی است که بر تخصص های علوم متمرکز است و از مقیاس بسیار قابل قبولی برخوردار است. با این حال در گفتن این موضوع ، رویکرد پشتیبانی استراتژیک طراحی سخت افزار آزاد برای هر کشور اعمال می شود. "

 

پیرس و همکارانش به بررسی زیرساختها و امکانات تحقیقاتی در فنلاند پرداختند و پس انداز را در سناریویی محاسبه کردند که در آن کلیه سخت افزارهای تحقیقاتی (با ارزش بیش از 10K) به منبع آزاد و منبع آزاد تبدیل می شوند. " این امر بیشترین حس را برای ایجاد منبع باز و سپس تعیین میزان صرفه جویی در هزینه های تحقیق سرمایه به تنهایی ایجاد می کند. "

 

اولویت های تحقیق FOSH برای فنلاند شامل توسعه میکروسکوپ های الکترونیکی انتقال منبع باز و میکروسکوپ الکترونی روبشی

 

این مطالعه نتیجه گرفت که به طور محافظه کارانه ، توسعه FOSH از ابزارهای میکروسکوپ دو الکترون ، فنلاند را بیش از 40 میلیون یورو پس انداز می کند ، بنابراین می توان سطح معادل تصویربرداری در مقیاس نانو را بدست آورد. به طور مشابه ، میلیون ها یورو در کل کشور صرفه جویی می شود ، در حالی که به طور قابل توجهی رسمیت لایه اتمی فنلاند (ALD) را تقویت می کند که تعالی تحقیقات مرتبط با آن است.

 

به طور کلی ، نتایج نشان می دهد که سرمایه گذاران علوم فنلاند می توانند میلیون ها یورو در سالانه در خرید تجهیزات علمی صرفه جویی کنند در صورت تبدیل تمام سخت افزارهایی که بیش از 10،000 یورو در هر کالا به FOSH تبدیل می شود. علاوه بر این ، اکثر این موارد به تولید "در ساحل" تبدیل می شود ، که هم اکنون توسط تولید کنندگان تجهیزات در کشورهای دیگر انجام می شود.

 

پیرس می گوید: "من معتقدم این علاقه ملی و اروپایی قابل توجهی دارد. ما بررسی کرده ایم که چگونه فنلاند چگونه می تواند چگونه بودجه علمی را برای صرفه جویی در میلیون ها یورو در سال در ضمن داشتن تجهیزات بهتر ، کاهش واردات و بهبود اقتصاد ملی تغییر دهد."

 

پیرس توضیح می دهد که پول پس انداز شده توسط FOSH در جای دیگری از تحقیقات اثبات خواهد شد ، "به جای اینکه همان مقدار نوآوری علمی را برای پول کمتری انجام دهیم - مفهومی که ما استفاده می کردیم برای انجام همان نوآوری بیشتر برای نوآوری های علمی بود." ده برابر بیشتر! ایده این بود که اگر x - به جای هزینه x x برای خرید تجهیزات ، برای تجهیزات اختصاص داده شود ، شما کسری از آن را برای انجام طراحی سخت افزار منبع باز صرف می کنید .سپس در سال آینده به جای خرید یکی از آنها ابزار ، شما می توانید ده یا بیشتر از همان چیزها را خریداری کنید و به بسیاری از محققان دیگر کمک کنید که سریعتر عمل کنند. "

 

پیرس خاطرنشان می کند ، "در آزمایشگاه من ، صدها هزار نفر را به راحتی ذخیره کردیم. در مقاله — سخت افزار آزاد که در حال حاضر وجود دارد ، پول قابل توجهی را پس انداز کرده است. تنها یک دستگاه. سخت افزار X، مجله سخت افزار باز برای علم، منتشر طراحی و 100 آن به طور کلی، کسانی که دستگاه در حال صرفه جویی در مورد 90? تخفیف هزینه خرید از ابزار اختصاصی است. صادقانه بگویم، صرف پول برای خرید جعبه سیاه سخت افزار است اتلاف پول در صورت وجود گزینه منبع باز ".